Pages

Friday, October 16, 2009

Jenayah Siber?


Semasa membaca blog QuEeN oF 2 HeRoeS CiNTa.....KeaBaDiaN.....& KeNaNgaN...di http://nadcenz.blogspot.com/2009/10/curik-anak-orang.html saya terbaca tulisannya tentang penyalahgunaan kecanggihan siber. Berikut tulisan beliau;

14 October 2009
CuRiK aNak OraNg!
Gempak seh....ngah aku dok merayau kat blog2 korang2 suma kan....aku jumpa satu entri nih kat blog follower aku....ni kes kena ainaya ni....gila x malu betul curik gambo anak orang wat join contest....bukan takat wat join contest je...siap ngaku tu anak dia tu yg x bole blah tu...kalo korang nak tau detail....meh klik link kat bawah ni....



blog penganjur contest...






ni plak blog si psycho yg memang x tau malu ngaku tu anak dia...






ni plak mak budak yg kena ainaya tu....



bahaya betul la....sib baik curik gambo je....kot dibuat nye gila meroyan nak kidnap girl tu.....WAHH!!!! HARRUUUU.....



meh aku nak ceramah skit kat org yg x tau malu tu...mane tau kot dia pun rajin merayap kat blog2...terjumpa blog aku nih.. kan3...mentang2 la that girl tu cute...suka suki je ko ngaku tu anak ko....wat la anak sendiri....kot ko memang xde anak ke,kemaruk sangat nak anak...bior la secara legal...gi la amik anak angkat. x baik tau wat cam gitu.....tuhan marah okeh!



nanti pas ni ko jgn suka suki nak curi anak orang lain lak or buka blog baru nak nyamar jadi org lain okeh! tu la dia antara jenayah cyber.....jenayah dialam maya....to all penjenayah psycho2 diluar sana...kalo kena kat aku siap la ko....aku dapat bukti cukup...time tu jugak ko masuk lokap okeh....aku bg ko pilihan nak lokap mane....aku leh tolong..... cabel besar POLIS BUKIT AMAN ade....jgn risau ye psycho...kuikuikui...

Selamat membaca semua blog ini secara adil dan teliti kes sebegini secara wajar.

No comments: